βρες οτι θελεις εδω μεσα

17.11.09

Τρόποι για καλύτερο blog ή {Do and Don'ts in blogging}


       photo courtesy
       Σήμερα θα μιλήσουμε για τη βελτίωση του blog σας. Αφορμή για την ανάρτηση δεν είναι τίποτα άλλο από τις δικές σας αναζητήσεις που λαμβάνω μέσω του counter που εχω ενσωματώσει στα blog μου. Έχουμε και λέμε αγαπητοί μου αναγνώστες. 
       Blogs is not for lazy people. Δεν είναι μαγική φλόγα που ανάβει χωρίς εσύ να βάλεις τα ξύλα στο τζάκι. Δεν είναι με τίποτα αλήθεια αυτά που γράφονται σε διαφημιστικά blog που λένε πως έχουν τον τρόπο να γίνει το blog σας διάσημο μέσα σε ελάχιστο χρόνο και να πάρετε πολλά λεφτά. Βέβαια δε θέλω να σας απογοητεύω αλλά σας ενημερώνω. Οι διάφοροι που υπόσχονται να κάνουν το blog σας διάσημο σε ελάχιστο χρόνο, όσο και αν δεν τους πληρώνετε -αρχικά- με χρήμα,  τελικά τους πληρώνετε σε χρόνο και ο χρόνος για έναν blogger είναι πολύτιμος. Μοιάζουν με τις διαφημίσεις που υπόσχονται πως θα χάσετε 15 κιλά σε τρεις βδομάδες ή θα βγάλετε 6000 euro σε ένα μήνα ενώ κάθεστε στην καρέκλα του σπιτιού σας. Κάποια στιγμή θα έρθουν πιθανώς τα 6000 euro αλλά σιγά σιγά παιδιά...αρκεί να έχετε γρήγορη σύνδεση.

          Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με ένα πρόγραμμα που βοηθά τον επίδοξο μεγάλο-blogger:
  1. γράφουμε για ένα θέμα. Δηλαδή θέλω να πω αποφασίζουμε ένα concept για αυτό το blog μας. Ποντάρουμε στην εξειδίκευση ακόμα και αν γράφουμε για τα προσωπικά μας. Αν αποφασίσουμε να γράφουμε για ποδόσφαιρο, γνωρίζουμε καταρχάς πόσους παίκτες πρέπει να έχει μια ομάδα. Αυτό σημαίνει πως το θέμα που επιλέγουμε το κατέχουμε, το έχουμε δηλαδή και αυτά που λέμε είναι σωστές πληροφορίες άσχετα αν διανθίζονται από τις δικές μας απόψεις. Ουσιαστικά γινόμαστε μικροί δημοσιογράφοι-αρθρογράφοι, οπότε οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι, ακέραιοι, αξιοπρεπείς και ουσιαστικοί. Αν καποια στιγμή θέλουμε να αναφερθούμε σε ένα τελείως διαφορετικό θέμα από αυτά που απασχολούν το blog μας, καλό είναι είναι να το συνδέσουμε κάπως με κάποιο θέμα μας προηγούμενο ή να βρούμε μια αιτία που το παρουσιάζουμε. Εάν πάλι νιώθουμε την ανάγκη αυτό να το κάνουμε συχνά, μπορούμε πάντα να θεσπίσουμε μια μέρα την εβδομάδα που θα λέγεται π.χ. άσχετη μέρα... και κάπως έτσι. 
  2. Είμαστε φιλικοί, γενναιόδωροι και ποτέ πικρόχολοι με τους αναγνώστες μας αλλά και με τους συνάδελφους blogger. Η μεγάλη αλήθεια επιτυχίας ενός blog είναι πως κάποια στιγμή κάποιο μεγαλύτερο του αποφάσισε να το παρουσιάσει στο δικό του ευρύτερο κοινό ακόμα και αν επρόκειτο για ανταγωνιστικό του. Σχολιάζοντας με ενδιαφέρον και άποψη σε ένα συναφές blog θα σας φέρει αναγνώστες αφού κάποιοι θα θέλουν να δουν ποιος γράφει τόσο ωραία και θα πατήσει το link σας. Ακόμα και στην περίπτωση που κάνετε gossip, οφείλετε να τους σφάζετε με το γάντι γιατί κάποια στιγμή θα τους χρειαστείτε...
  3. Οι πληροφορίες που παραθέτετε όπως φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο κτλ. επιβάλλεται να συνοδεύονται από τα λεγόμενα credits -ίσως και μια γλυκιά κουβέντα- δηλαδή τα στοιχεία των πνευματικών δικαιούχων τους αναρτημένα εμφανώς και με Link αν έχουν. Αν νομίζετε πως δε θα σας πάρουν είδηση αν δεν το κάνετε, απατάσθαι οικτρά....και βεβαίως θα πέσετε θύμα του ιδίου αδικήματος αν ποτέ γίνετε μεγάλοι και άλλοι πια θα θέλουν να σας αντιγράφουν.
  4. Προσπαθούμε να γράφουμε όμορφα, με ενδιαφέρον, σαφώς ορθογράφως και προσέχουμε την ποιοτητα των αναρτήσεων μας σε γενικές γραμμές, καθώς και των άλλων στοιχείων που αναρτούμε. Αστειεύομαστε πάντα λιγάκι προκειμένου να σπάσει ο πάγος μεταξύ των αναγνωστών μας και ημών, άλλωστε είναι σα συνοικέσιο η πρώτη μας γνωριμία.
  5. Γράφουμε όσο πιο συχνά μπορούμε, κάθε μέρα αν είναι δυνατόν. Η επιτυχία δεν εξασφαλίζεται από τις ημερίσιες επισκέψεις σε καμία περίπτωση. Εξασφαλίζεται όμως από τους πιστούς μας αναγνώστες που καθημερινά νιώθουν την ανάγκη να έρθουν κοντά μας και μας επιλέγουν -ανάμεσα σε εκκατομμύρια άλλους- για την ενημέρωση ή τη χαλάρωση τους. Aν κάποια στιγμή χρειαστείτε blogiday δηλ. διακοπές -θα συμβεί σίγουρα σας το υπόσχομαι- ενημερώστε τον αναγνώστη, να ξέρει ότι δεν κατεβάσατε ρολά. Αυτοί οι πιστοί αναγνώστες θα φέρουν και άλλους και θα σχολιάζουν και το blog μας θα έχει ζωή.....
  6. Αν αναρωτιέστε για τη θεματολογία και που θα βρείτε φρέσκα θέματα αντιληφθείτε πια πως: παρθενογένεση δεν υπάρχει. Φέρτε το θέμα στα μέτρα σας και εκφρασθείτε προσωπικά. Αφήστε τους άλλους να σας γνωρίσουν και να εκτιμήσουν την άποψη σας. Άλλωστε σκεφθείτε πως ακόμα και οι εφημερίδες που πουλάνε χιλιάδες φύλλα καθημερινά, έχουν όλες σχεδόν το ίδιο πρώτο θέμα. Φτιάξτε μια ομάδα blog αναλόγου θεματολογίας  και παρακολουθείτε τα με προσοχή και πιάστε τα θέματα με το δικό σας στυλ με το δικό σας παλμό. Μπορεί να αλληλοσυμπληρώνεστε άλλωστε. 
  7. Αφήστε τον κόσμο να σχολιάζει, να εκφράζεται και να σας οδηγεί και εκείνος με τη σειρά του, ακόμα και αν αποδοκιμάζει καποια άποψη σας. Τα blog γεννήθηκαν για αυτόν ακριβώς το λόγο, επειδή έδιναν λόγο και στους αναγνώστες τους.
  8. Τα θέματα μας είθιστε να είναι up to date δηλαδή όχι Χριστούγεννα τον Αύγουστο παρακαλώ, εκτός και αν γράφετε τουριστικό οδηγό για την Αυστραλία. Τότε ναι! γράφτε. Αν σε κάποιο θέμα κάνουμε κάποιο λάθος -συμβαίνει βρε αδελφέ- φροντίστε να το διορθώσετε, ευθύς αμέσως τη στιγμή που θα το μάθετε με μια προσθήκη στο επάνω μέρος της ανάρτησης σας.
  9. Τελευταία να σας ενημερώσω πως θέλει το χρόνο του για να γίνετε γνωστοί, το υπολογίζω περίπου στα δύο χρόνια για να έχετε ένα αξιοπρεπές κοινό καθημερινά εφόσον το αγαπάτε και το φροντίζετε. Μετά όλα είναι πιθανά........
  10. Τελευταίο αλλά σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι οι ίδιοι οι συνάδελφοι blogger να σας εκτιμήσουν αφού σαν καλοί blogger και εκείνοι θα σας κάνουν ένα αφιέρωμα ή κάτι τέτοιο και η σχέση αυτή θα είναι αμφίδρομη. Επίσης να μη ξεχάσω να πω πως δεν πρέπει να βομβαρδίζετε τον κόσμο μέσω Twitter και Facebook με μηνύματα και ειδοποιήσεις όλη την ώρα. Αυτός που θα θελήσει συνδρομή δηλ. να εγγραφεί στο blog σας έχει πολλούς τρόπους να το κάνει.
Πάμε τώρα στους τρόπους που θα το κάνετε λειτουργικά καλύτερο?
Αύριο....
stay tuned!

Σε περίπτωση που θέλετε να δείτε ποια είμαι εγώ που τα γράφω αυτά πατήστε εδώ!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου